Nu är det premiär för nya tidningen Motor som i år har fått ny form och ett uppdaterat innehåll. Tidningen kommer i högre grad än tidigare rikta sig till hela familjen utan att för den skull tappa något av det innehåll som lockar våra nuvarande läsare.

I tidningen lägger vi nu större vikt på innehåll riktat till kvinnor och unga bilister/läsare. Vi satsar på att lägga en familjeaspekt på biltesterna – får man rum med barnvagnen, hur lätt är det att fästa den lånade bilbarnstolen – vi låter familjen vara i fokus i resereportagen – hur roar man barnen i baksätet när det är dags för sommarens bilsemester, hur packar man bilen bäst – och vi kostar oss på att testa elcyklar, vägmat och utse årets bästa elbilar!

Nytt 2018 är också att tidningen nu även erbjuds läsarna i digital version från Motormännens hemsida. Alla nummer av tidningen bli också tillgängliga i ett sökbart arkiv. Sommarens nummer blir en digital utgåva som publiceras på vår webb och som vi marknadsför på olika sätt för att nå våra nya prioriterade målgrupper. Medlemmarna får även möjlighet att skänka bort sommarnumret till goda vänner. Sommarnumret har fokus på semester, bilresor, mat- och upplevelseguider, med barnen på resa, shoppingresor med bil, naturupplevelser med bil etc.

Tidningen Motor ingår i medlemskapet i Motormännen. Den utkommer med åtta nummer per år. Tidningen Motor produceras från 2018 av företaget Content Innovation. Ny chefredaktör är Erik Trulsson, som tidigare arbetat som testredaktör vid TT och som redaktör vid Auto Motor & Sport.