I dag kl 11 lanseras Motormännens nya webbplats. Den nya webben har ett nytt grepp vad gäller struktur och navigering. Allt innehåll är omprövat och uppdaterat. Innehållet har valts ut baserat på besök, engagemang, effektmål och prioriterade målgrupper.

Webbplatsen är responsiv; vare sig man surfar i mobilen, plattan eller på datorn ser den lika bra ut.

Inför arbetet med den nya webben har vi bland annat analyserat vem som besöker Motormännens webb och vad de läser:

Besökarna är yngre än våra medlemmar och förhållandet mellan män/kvinnor är 60/40.

De mest besökta sidorna handlar om teknisk och juridisk rådgivning, att resa med bil i andra länder och medlemsrabatter.

– Vi har lagt ner ett gediget arbete på vår nya webbplats, hela organisationen har varit delaktig i processen och många medlemmar har bidragit med synpunkter, säger Heléne Lilja, kommunikationschef på Motormännen. Vi hoppas att våra medlemmar liksom andra intresserade ska trivas med den nya webbplatsen.